Να διαβάσετε και το παράλληλο κείμενο "Ο καλός μαθητής"
ΘΕΜΑ:
Τα τυπικά χαρακτηριστικά του κακού μαθητή. Ο κακός μαθητής καταντά να μείνει αμαθής, γι’ αυτό και δεν τον εκτιμούν οι συμπολίτες του.
ΘΕΜΑ:
Τα τυπικά χαρακτηριστικά του κακού μαθητή. Ο κακός μαθητής καταντά να μείνει αμαθής, γι’ αυτό και δεν τον εκτιμούν οι συμπολίτες του.
ΔΟΜΗ:
1η εν. «Εξαιρώ…..εχπαιδευτηρίων» προσδιορίζεται
το θέμα του κειμένου .
2η εν: «Τούτος…….παρά να μάθει» οι λόγοι για
τους οποίους ο κακός μαθητής πηγαίνει σχολείο.
3η εν: «Η κλάση δι’αυτόν …….μεταχειρίζεται
προθύμως» Η αντιμετώπιση των μαθημάτων και της μάθησης.
4η εν: «Εις δε τες προετοιμασίες του…….οι
καθηγηταί τον αδικήσανε!» Η αντιμετώπιση των εξετάσεων.
5η εν: «Αλλά ο τοιούτος μαθητής…..των συμπολιτών
του».Το μέλλον του κακού μαθητή.
ΓΛΩΣΣΑ:
Δημοτική, λαϊκή και ιδιωματική. .Το πιο χαρακτηριστικό του γνώρισμα είναι η
παρουσία ιδιωματικών επτανησιακών στοιχείων.(αξαίνει, αψηφησίαν…)
ΎΦΟΣ: Σατιρικό,
πεζολογικό, χωρίς εκφραστικά στολίδια
Τα γνωρίσματα του κακού μαθητή
Ο Λασκαράτος παρουσιάζει τα γνωρίσματα του κακού μαθητή ο
οποίος:
Ø
Δεν καταλαβαίνει και δεν εκτιμά την αξία του
σχολείου
Ø
Πηγαίνει σχολείο από συνήθεια, από υποχρέωση και
από μίμηση
Ø
Αντιμετωπίζει το σχολείο σαν ένα είδος συνεταιρισμού
με σκοπό να χάσουν μάθημα
Ø
Το μάθημα είναι γι’αυτόν υποχρέωση
Ø
Στις διακοπές δεν διαβάζει καθόλου
Ø
Στις εξετάσεις χρησιμοποιεί κάθε θεμιτό ή αθέμιτο
μέσο για να ξεγελάσει τους δασκάλους του και να αντιγράψει
Οι συνέπειες της στάσης του
Αυτός ο μαθητής τελειώνει το σχολείο χωρίς να μάθει απολύτως τίποτα.
Στην ενηληκίωσή του είναι ανάξιος για κάθε εργασία. Δεν τον εκτιμούν οι
συμπολίτες του , αντίθετα τον περιφρονούν.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου